日本の中古ブランド品マーケットは2023年には3656億円以上に達し、非常に成熟した安定的な中古ブランド品マーケットに発展しています。中国の中古ブランド品産業も前例のない市場規模に達しており、中国国内の消費だけでは巨大な在庫ストックを消化することができず、多くの中国企業から中古ブランド品の海外輸出のニーズが大きくなっています。それと同時に、香港、マカオ、台湾、東南アジア、北米、オーストラリア、ヨーロッパの中古ブランド品市場も急速に上昇しており、中古ブランド品市場のグローバル化は不可逆的な傾向となっています。各国の業界関係者のコミュニケーションや貿易の需要が高まっています。しかしこの越境ビジネスには、最初の取引を行う際に生じる信用問題、中古ブランド品業界の基準に対する理解の問題、供給や販売ルートの確保、情報遮断など様々な問題が伴います。 弊会は、日本の各大手中古ブランド品会社や各大手オークション会社と良好な協力関係を築いております。我々の協会に参加するメンバーもさまざまな国から、異なる言語を話し、違う文化的背景を持っています。この団体は、世界の中古ブランド品取引プロセスをより促進することを目的としています。当協会を設立する主な目的は次の 4 点に分かれます: 1. 国際中古ブランド品業界における協会会員の評判保証を強化する。 2 中古ブランド品業界の基準について国際的な理解を統一するよう努める。 3. 各国業者の間で中古ブランド品産業に関する情報交換と交流。 4. 各国の加盟メンバーの国際貿易促進を強化する。 また当協会は、協会メンバーに日本のオークションやサプライチェーンのリソースを紹介します。加盟国間の交流と貿易を促進するために、大規模な多国間サミット、展示会、交流訪問を定期的に開催します。 現在、弊会には日本、中国、香港、台湾、マレーシア、シンガポールなどの国や地域からの会員がいます。より多くの国の業界関係者が我々の協会に参加し、一緒に大きく強くなることを願っています。
マレーシア(MALAYSIA)
Samantha Loh is the President of the Malaysia Luxury Goods Inspection and Appraisal Association (MLGIA), the country's leading government-approved agency for luxury goods appraisal with deep expertise in the luxury industry, Samantha have championed professionalism and transparency, making MLGIA a trusted authority. Under her leadership, MLGIA empowers consumers and merchants, reinforcing Malaysia's key role in the ASEAN luxury market.
台湾(TAIWAN)
很開心也很榮幸能成為這個大家庭的一份子。在這邊大家能共享整合更多的資源及人脈,可以和來自世界各地二奢夥伴們交流合作,相信這對於我們想做得二奢全球化,一定會有很大的幫助及很好的效果。二奢也漸漸讓大家的接受度越來越高,在越來越普及的狀況下就更需要大家合作,可以把這麼好的文化和商品推廣到世界。我也期許自己可以帶著更多同行夥伴們,一起來交流合作讓這個市場能越來越好!
香港(HONGKONG)
Reflecting on my initial years of business ventures in Japan, sourcing emerged as a pivotal challenge. Particularly in the diverse market of vintage luxurious bags and accessories, gaining insights into Japanese culture became essential to truly immerse oneself. It is with this vision that our association was established—to provide a rich array of resources for buyers and sellers from various countries, while also championing the expansion of an environmentally conscious vintage luxury market.The global appeal of vintage luxury is on the rise, paralleling the trend observed in Hong Kong, where acceptance of these items has surged in recent years. However, I firmly believe that many countries have yet to fully embrace this market, presenting substantial growth opportunities. Should you have any further inquiries or innovative ideas related to our association, feel free to connect with us anytime!